همزمان با دهه ولایت، قاضی شیرازی زمین 10 ميليارد ريالی خود را وقف ساخت مسجد کرد که صیغه این وقف، در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس قرائت شد.
 
به گزارش راسخون، آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز پس از قرائت صیغه وقف، با اشاره به سنت حسنه وقف در سیره اهل بیت(ع)، اظهار داشت: حضرت مولای متقیان علی(ع) پس از صدقات و کارهای خیر، دعا می کردند: « از خدا مي خواهم این وقف و صدقه، مقدمه و وسیله ای باشد که وارد بهشت شوم.» ان شاءالله آنچه حضرت امیرالمومنین(ع) از صدقاتشان آرزو داشتند، آرزوی شما واقفان بزرگوار نیز باشد و این امر خیر مقدمه ورود به بهشت و باقیات صالحات را برای شما فراهم کند.
 
نماینده ولی فقیه در فارس با آرزوی قبولی این وقف ارزشمند در نزد خداوند گفت: ان شاءالله واقفان ارجمند حاج محمدجواد حسین پور و همسرش و فرزندان ایشان از این صدقه جاریه برخوردار باشند و ثواب همه نمازگزاران این مسجد و کسانی که از این وقف برخوردار می شوند، در نامه اعمال ایشان ثبت شود.
 
در ادامه، حاج محمد جواد حسین پور واقف این قطعه زمین، ضمن تبریک عید سعيد غدیر و دهه ولایت بیان کرد: خداوند امانتی را به ما داد و چند صباحی در نزد ما بود که اکنون می خواهیم این امانت را به خدا برگردانیم.
 
وی افزود: با توجه به عهدی که با امام هشتم(ع) داشتم، نام این مسجد را امام رضا(ع) انتخاب کردم تا مردم شهر مقدس شیراز در جوار حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، یاد و محبت حضرت ثامن الحجج(ع) نيز در دل آنها زنده شود و زیر سایه این امام معصوم زندگی کنند.
 
حسین پور با اشاره به موارد ذکر شده در وقف نامه گفت: 360 مترمربع از این زمین برای ساخت مسجد در نظر گرفته شده است؛ مساحت باقی مانده و طبقات دیگر نیز با توجه به نیاز و ضرورت مردم منطقه و تشخیص و صلاحدید علمای شهر شیراز، به کاربری هایی چون ساخت حسینیه، مراکز تحصیلی، قرآنی، بهداشتی و ورزشی اختصاص یافته و عواید آن صرف مسجد و همچنین برگزاری مراسم شهادت و ولادت ائمه اطهار(ع) شود.
 
لازم به ذکر است، همزمان با دهه ولايت، واقف ارجمند حاج محمد جواد حسين پور از قضات نيكوكار و همسرش حاجيه زهرا حسين پور، يك قطعه زمين را براي ساخت مسجد در شهر مقدس شيراز وقف كردند. اين زمين به مساحت 600 مترمربع و ارزش تقريبي 10 ميليارد ريال، در بلوار آيت الله حسيني الهاشمي واقع شده است.
/2759/